tisdag, augusti 15, 2006

Budet

Jag fattar inte varför jag faller för högkostandsobbjekt. Så är det när jag köper kläder, mat och bilar. Nu har jag toppat mig själv, vi har hittat en lägenhet i Birkastan för 4.3. 
Alltså inte 430.000 utan 4.300.000, helt sjuka siffror. Vår mäklare sa att ett troligt bud för vårt hus, som vi köpte för 3,5 år sedan är 2.300.000, vad är det för idiot som är beredd att betala den summan?
Iofs så gick vi själva i budfällan och "vann", vi vann att betala 1.800.000 för ett hus som ropades ut för 995.000. 
En kort stund satt jag för mig själv och undrade:
- Vad fan hände?
En dag av hetsiga bud senare hade jag överskridet vår tilltänka gräns med 300.000. 
Men vi gick ut som segrare!

Nu ska förhoppningsvis någon imponeras av vårat hus och buda högt.

Comments: Skicka en kommentar



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?